Contabilidad avanzada I by ALVARO JAVIER ROMERO LOPEZ

By ALVARO JAVIER ROMERO LOPEZ

New product. by no means used!

Show description

Read Online or Download Contabilidad avanzada I PDF

Similar accounting books

Beyond Candlesticks : New Japanese Charting Techniques Revealed (Wiley Finance)

From the "Father of Candlesticks"--penetrating new jap thoughts for forecasting and monitoring industry costs and enhancing marketplace timing Steve Nison has performed it back. the guy who revolutionized technical research by means of introducing eastern candlestick charting innovations to Western investors is back--this time with a quartet of strong eastern suggestions by no means prior to released or utilized in the West.

Flying on One Engine: The Bloomberg Book of Master Market Economists

This e-book bargains a window right into a realm hardly ever noticeable even by means of many subtle traders and policymakers—the tools, insights, and predictions of Wall Street’s most sensible marketplace economists. those hugely knowledgeable, commonly skilled notion leaders function within the round the clock crucible of the world’s monetary markets.

Ethics, Equity, and Regulation (Advances in Public Interest Accounting)

No higher factor than the connection among ethics, fairness, and rules should be acknowledged to have emerged in those 'troubled times'. How do we account for carrying on with inequalities in an period selling enlightened social and fiscal connections? What mechanisms of perceptions and politics will permit coverage makers and students to increase major revolutionary swap?

Comparative International Accounting

Firmly proven because the major textual content within the box, this re-creation of Comparative foreign Accounting has been essentially up-to-date to mirror the adjustments which are happening in monetary accounting and reporting because of the advent of IFRS. Comparative overseas Accounting takes a accomplished examine the overseas dimensions of monetary accounting and reporting.

Extra info for Contabilidad avanzada I

Example text

34. 34 Mecánicas para la aplicación del método directo. Método directo 31 a) Cobros en efectivo a clientes b) Pagos en efectivo a proveedores de bienes y servicios* c) Pagos en efectivo a empleados* d) Pagos o cobros en efectivo por impuestos a la utilidad * Los pagos a los que se hace referencia en los incisos b) y c) pueden presentarse sumados en un solo rubro denominado pagos en efectivo a empleados y proveedores de bienes y servicios. Asimismo, los flujos de efectivo que no se presentan en forma segregada pueden presentarse dentro de los siguientes conceptos: • Otros cobros en efectivo por actividades de operación • Otros pagos en efectivo por actividades de operación.

Ibidem, pp. 20, 25 y 55. Origen o fuentes de los recursos A. Lopes de Sá6 sostiene que Las cuentas del pasivo serán las que expresen los orígenes de los valores aplicados. En el pasivo se demuestran los orígenes de las aplicaciones o las fuentes de las inversiones. Por su parte, Ballesteros Inda y Martín Granados,7 al estudiar los recursos financieros, consideran que: Los recursos: Son el conjunto de bienes y derechos con que cuenta una entidad para alcanzar sus objetivos. 8 ■ Origen o fuentes de los recursos Los recursos de una entidad provienen de dos fuentes: 1.

Definición El párrafo 3 de la NIF B-2 define el estado de flujos de efectivo en los siguientes términos: Con base en la NIF B-3, el estado de flujos de efectivo es un estado financiero básico que muestra las fuentes y aplicaciones de efectivo de la entidad en el periodo, las cuales son clasificadas en actividades de operación, de inversión y financiamiento. Con base en la anterior definición, así como por lo expresado en el párrafo 10 respecto del entorno económico inflacionario o no inflacionario y el tipo de unidad monetaria, podemos proponer una definición del estado de flujos de efectivo para cada entorno económico: • En un entorno no inflacionario, el estado de flujos de efectivo es un estado financiero básico que muestra en valores nominales las fuentes y aplicaciones de efectivo de la entidad en el periodo, las cuales son clasificadas en actividades de operación, de inversión y financiamiento.

Download PDF sample

Rated 4.26 of 5 – based on 31 votes